BEASTMAMAS LAITTAA ÄIDIT LIIKKEELLE!

Mistä ja miksi syntyi Beastmamas?
Voisi sanoa, että Beastmamas syntyi aktiivisen ja liikunnallisen raskauden seurauksena. Sitä haudottiin huolella ja jännitettiin useampaan otteeseen, millainen siitä syntymän jälkeen tulisi. Opiskeltiin ja mentiin kurssille. Valmistauduttiin sen syntymään hankkien aktiivisesti tietoa ja luoden suunnitelmia. Mietittiin vaiheita, asentoja ja liikkeitä. Otettiin valokuvia ja videoita. Valvottaisiko se öisin? Myös puolisoiden tuki valmistautumisen aikana oli kullan arvoista. Ainoa varma asia oli se, että siitä tulisi tekijöidensä näköinen ja täydellä sydämellä tehty ja odotettu. Mutta eipä sitä osattu etukäteen, arvata miten hienolle matkalle sitä vielä päästäisiin!

“Tee niin kuin hyvältä tuntuu”
Meille molemmille on aina ollut tärkeää treenata oikein ja hyvillä tekniikoilla sekä tietää miksi asioita tehdään tietyllä tavalla. Molemmilla raskaus sujui ongelmitta ja treenaamista jatkettiin ihan viimeisiin päiviin asti ennen synnytystä. Etukäteen ei ehkä ollut ihan osannut varautua siihen, että treenejä piti muokata jo melko aikaisessa vaiheessa raskautta (puhumattakaan synnytyksen jälkeen) ja miksi se ainainen mantra ”tee niin kuin hyvältä tuntuu” ei aina riittänytkään. Keho ja mieli olivat tottuneet kovaankin rasitukseen, jolloin ne eivät välttämättä toimineetkaan kovin luotettavina kuormittavuuden mittareina treenien aikana. Vaikka raskausaika mahdollisti liikkumisen ihan synnytykseen saakka ja koki tehneensä kaiken “oikein”, niin voi pojat miten vieraalta se oma keho tuntuikaan kun ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen lähti keppijumppailemaan boksille! Keskivartalon puuttuva tuki ja lantion alueen holtittomuus saivat kaikki ennen niin tutut liikkeet tuntumaan todella oudoilta. Tällöin ymmärsi kuinka pitkä matka oli edessä.

Treeniä kehoa kunnioittaen
Turvallista ja fiksua palautumista ei voi tehdä pakottamalla. Raskaus ei ole sairaus, mutta raskauden kantanutta ja synnyttänyttä kehoa tulee kohdella kunnioituksella ja nopeasti kävi selväksi, että juuri tämän kunnioituksen ympärille treenit tulisi rakentaa. Palautuminen vaatii ajan lisäksi todella paljon pientä ja säntillistä työtä, asentojen viilausta ja hengittämistä. Treenaajalle, joka on tottunut siihen, että vedetään kovaa, verenmakusuussa isojenkin rautojen kanssa, tämä on ollut oppimisen ja itsetutkiskelun paikka. Epätoivon hetkiäkin on koettu - erityisesti silloin kun järki on tiennyt, että pitää ottaa iisisti, mutta tunne olisi jo halunnut vetää täysillä. Suurin muutos kuitenkin tapahtui kun sisäisti ns. ”Beastmamojen kultaisen säännön”: Raskaus ja synnytyksen jälkeinen järkevä paluu treenihin ei ole “menetettyä aikaa”, vaan mahdollisuus rakentaa entistä rautaisempi pohja, entistä paremmin toimivalle keholle.

Hyvä seura, parempi mieli
Jokainen raskaus ja syntymä on erilainen. Mutta se mikä niitä yhdistää on nainen, äiti-ihminen, joka sisällään kasvattaa uuden elämän ja synnyttää hänet osaksi mahan ulkopuolista maailmaa. Naisen keholla on voima tehdä uskomattomia asioita ja se jaksaa hurjia urakoita. Toimiva keho auttaa myös mieltä jaksamaan arjessa uudessa elämänvaiheessa, jossa rauhalliset jazz-brunssit vaihtuvat kupillisiin haaleaa kahvia ja jossa arkea pyörittää uusi työnjohtaja, joka ei välttämättä arvosta liukuvaa työaikaa, mutta jonka eteen on valmis tekemään kaikkensa. Jotta äiti-ihminen ja keho pysyvät toimivina raskauden aikana ja sen jälkeen, tarvitaan fiksua ja oikein rakennettua treeniä mahtavassa porukassa, jonne jokainen voi tulla sellaisena kuin on. Tätä halusimme lähteä luomaan kaikille upeille mamoille Beastmamas -kurssien ja -treenien kautta.

Kevään 2019 ainoa Beastmamas-kurssi on myynnissä nyt!
Löydät kurssin välilehdestä ASIAKKAAKSI > KURSSIT > BEASTMAMAS

Nappaa oma paikkasi ja tuu mukaan meidän beastiin menoon!

  

Terkuin,
Fanny & Maarit