Tausta:
Vuonna 2011 oheisharjoittelun kautta CrossFitin pariin löytänyt Kalle on kilpaillut yli kymmenessä urheilulajissa golfista aina kilpacheerleadingiin asti. Alusta asti itsensä valmentaja toiminut Kalle huomasi harjoittelun painottuvan kuitenkin enemmän ja enemmän voiman suuntaan. Nykyään Kalle keskittyykin omassa harjoittelussaan pelkästään painonnostoon. Harjoittelu ei ole myöskään ihan pelkällä harjanvarrella heilumista, sillä mies jaksaa muistutella, että harjoitustuloksista löytyy mm. 120kg tempaus 150kg rinnalleveto ja 200kg takakyykky...

Kalle Valmentajana:
"
Kun itse urheilin muiden valmennuksessa, en pitänyt siitä, jos valmentajani ei pystynyt perustelemaan tekemiään valintoja. Tästä syystä pyrin itse nojaamaan aina tieteellisesti tutkittujen harjoitusmetodien ja toimintatapojen taakse. Akateeminen tausta on helpottanut hyvin paljon tieteen ja urheilun yhdistämisessä ja haluan myös itse tutkia asioita. Pidän siitä, että harjoitukset on suunniteltu tarkkaan, mutta pystyn joustamaan jos tilanne sitä vaatii. Minulle on tärkeää saada ihmiset innostumaan urheilusta ja sen tuomista onnistumisen iloista sekä kehityksen tunteesta. Vaikka valmennankin nykyään ammatikseni teen silti paljon valmennus hommia ”rakkaudesta lajiin” erityisesti lasten ja nuorten parissa. Pidän kaikesta urheilusta ja minulle hyvä asenne urheilua kohtaan on paljon tärkeämpää kuin huippusuoritukset."